Fotbollssnack
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Fotbollssnack

Platsen för dig som vet bättre än tränare, experter eller andra tyckare. Ett forum där allt som har med fotboll diskuteras och där allt och alla får plats.
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Leicester

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
WackJilshere




Antal inlägg : 6
Registreringsdatum : 16-01-25

Leicester    Empty
InläggRubrik: Leicester    Leicester    Emptymån jan 25, 2016 8:39 am

Jag förstår mig inte på Leicester. När ska de börja förlora? Jag tror på ras nu på våren och missat topp 4
Till överst på sidan Gå ner
KayaE_

KayaE_


Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 16-01-26
Ort : Stockholm

Leicester    Empty
InläggRubrik: Sv: Leicester    Leicester    Emptytis jan 26, 2016 5:06 pm

WackJilshere skrev:
Jag förstår mig inte på Leicester. När ska de börja förlora? Jag tror på ras nu på våren och missat topp 4

Jag tror tvärtom. Smile Ser ingen anledning till att de ska börja förlora matcher och om de nu gör det, vilket är högst sannolikt, har jag svårt att se en förlustrad på mer än två, tre matcher i rad. Claudio Ranieri är en erfaren, om än orutinerad i guldstrider (vi är i januari, jag vet), tränare med en annorlunda karriär som tillsammans med främst nyckelfigurerna Jamie Vardy och Riyad Mahrez karriärer symboliserar det Leicester som skräller sig fram i Premier League. Men ponera att Vardy och/eller Mahrez går sönder och man är genast svagare. Det gäller även för Vardy att börja prestera och göra mål igen, likt senast mot Stoke (3-0), ett Stoke som förövrigt lag som Arsenal (0-0 senast), Tottenham (2-2), Manchester City (0-2), Manchester United (0-2) och Chelsea (0-1 med Mourinho). Leicester vann som sagt med 3-0 nu i helgen.

Det är trevligt med dessa lag som helt oförberett blandar sig in i toppstriden och i ytterst sällsynta fall även leder ligan under ett antal omgångar.

Tror på en tredjeplats och Champions League. Jamie Vardy utmanar i skytteligan ända in i omgång 38 men förlorar den mot antingen Harry Kane, Sergio Aguero (om han får hålla sig skadefri) eller Romelu Lukaku som verkar ha något på gång.

Det är okej att jag redan nu skriver eller är det något ni vill att vi/jag ska vänta med?

Till överst på sidan Gå ner
http://www.aikfotboll.se
Admin
Admin



Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 16-01-20

Leicester    Empty
InläggRubrik: Sv: Leicester    Leicester    Emptyons jan 27, 2016 8:34 am

Bra synpunkt! Jag själv tror att Leicester kommer fortsätta spela bra men att det inte räcker till CL. En femteplats blir det!

Verkligen vi får då hoppas på att de stora summor pengar som nu dessa mindre engelska lag får kommer att användas rätt, som i Leicester, och att vi får se fler liknande fall i framtiden.

Det är okej att skriva! Superkul att du hittat hit och tipsa gärna andra om vårt forum Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://fotbollssnack.swedishforum.se
KayaE_

KayaE_


Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 16-01-26
Ort : Stockholm

Leicester    Empty
InläggRubrik: Sv: Leicester    Leicester    Emptyons jan 27, 2016 7:13 pm

Admin skrev:
Bra synpunkt! Jag själv tror att Leicester kommer fortsätta spela bra men att det inte räcker till CL. En femteplats blir det!

Verkligen vi får då hoppas på att de stora summor pengar som nu dessa mindre engelska lag får kommer att användas rätt, som i Leicester, och att vi får se fler liknande fall i framtiden.

Det är okej att skriva! Superkul att du hittat hit och tipsa gärna andra om vårt forum Smile

Ja verkligen, och England med Premier League i spetsen är hu helt rätt liga för mindre klubbar och pengar, främst genom de absurda teveavtalen men även genom till exempel turister på arenorna vilket i sin tur medför mer pengar från biljetter. Premier League är ju ganska klart världsledande på båda punkterna.

Ska bli kul att se vad Leicester kan åstadkomma nästa säsong, om denna slutar framgångsrikt/godkänt. Europa League, som du antagligen menar att man når, ger ju mer inkomster än inget Europaspel alls men mindre än Champions League. Dessutom höjer man ju klubbens rykte, ett rykte som dock blir större och större för var femte minut just nu, typ.

Mahrez och Vardy, två nyckelfigurer som jag redan uttryckt beundran över, blir såklart prio ett att behålla. Man har ju gått ut i media och sagt att "de inte är till salu oavsett pris" men kommer det ett riktigt omöjligt bud att tacka nej till så säljer man, sådan är branschen och då är vi tillbaka på pengar igen.

Tror tyvärr det tar ett tag innan ett lag gör en likadan, en lika lång resa, igen men fotbollskartan i England håller ju redan på att ritas om. Återstår att se om Leicester tar en plats bland de övre inom några säsonger men för ett lag som nyligen spelade The Championship är det nog skitsamma, det är nog tillräckligt med att vara serieledare i februari.

E: Ska verkligen tipsa om denna sida.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.aikfotboll.se
Sponsored content





Leicester    Empty
InläggRubrik: Sv: Leicester    Leicester    Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Leicester
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Fotbollssnack :: Lag-
Hoppa till: